קרנבל בריו דה ז'נרו 2016

הקרנבל, החג הדתי הקתולי שהפך במרוצת השנים למזוהה כל כך עם ברזיל בכלל ועם ריו דה ז'נרו בפרט הוא באמת חגיגה יחידה במינה של צבעים, מוזיקה, אנשים, אוכל וכיף אדיר. בצל ההכנות לאולימפיאדת ריו שתיפתח בקיץ 2016 ולצד מצב כלכלי לא פשוט שעובר על ברזיל בשנים האחרונות, הקרנבל של ריו דה ז'נרו מתקרב ויפתח בסערה בסוף השבוע הראשון של פברואר 2016. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

בירת הקרנבלים של העולם

למרות שהקרנבל נחגג בכפרים וערים ברחבי ברזיל ובמדינות קתוליות אחרות, ריו דה ז'נרו כבר מזמן נחשבת לבירת הקרנבל של העולם. הקרנבל של ריו הוא לא רק הגדול ביותר, הוא גם הקרנבל שעל פיו משווים קרנבלים אחרים ברחבי ברזיל והעולם. מדובר בהחלט על אחד האירועים התרבותיים, האנושיים והאמנותיים הגדולים והחשובים ביותר בעולם ועל חגיגה אמיתית שקשה לתאר במילים – כך שתצטרכו לעלות על מטוס ולחוות את הטירוף והעושר הוויזואלי הזה בעצמכם!הקרנבל בריו

קצת היסטוריה ופרטים על הקרנבל של ריו

מקורו של הקרנבל הוא בחג נוצרי קתולי שחל 50 ימים לפני חג הפסחא. הקרנבל הברזילאי כפי שאנו מכירים אותו כיום התפתח במאות ה-19 וה-20, לצד התפתחות המוזיקה הברזילאית ותרבות הסמבה המפורסמת. הקרנבל שימש לתושבים המקומיים אפשרות לפרוק ולהירגע מהחיים הקשים במדינה המתפתחת, כאשר עם השנים הוא הפך לחגיגה שהוא היום המושכת  אליה מיליוני מקומיים ולפחות 500,000 תיירים בינלאומיים בכל שנה. למרות מה שניתן לחשוב ואולי אפילו ביקורות כלפי הקרנבל בריו דה ז'נרו, מדובר עדיין על אירוע אותנטי מאוד המעביר את המהות של הקרנבל כפי שהתפתחה לאורך מאות שנים. תחרות בתי הספר לסמבה היא באמת עניין גדול עבור הברזילאים ולא רק עניין תיירותי גרידא.

הקרנבל בריו דה ז'נרו מגיע לשיאו במצעד ענק ובתהלוכה צבעונית ותוססת של תחרות בין בתי הספר לסמבה בעיר. הקרנבל הופך את העיר הרב גונית והמדהימה הזו למסיבת רחוב ענקית הנמשכת כמה ימים. במשך ימי הקרנבל בריו העיר עמוסה לחלוטין, המלונות מלאים ואפשר לצפות להתייקרויות מסוימות מבחינת תיירים. כך שמומלץ להיערך מראש עם חבילת נופש או הזמנת מלון בריו דה ז'נרו לתקופת הקרנבל.

קרנבל ריו 2016

בשנת 2016 הקרנבל בריו דה ז'נרו יתקיים בתאריכים 5-9 בפברואר, כאשר האירועים מתחילים ביום שישי ומסתיימים ביום שלישי בלילה. שני הימים העיקריים הם ראשון ושני (7-8/02/2016) ואפשרות מומלצת נוספת היא מצעד המנצחים בתחרות בתיה"ס לסמבה ביום שבת העוקב, 13/02/2016. בגלל העומס והפופולאריות האדירה של אירועי הקרנבל בריו, חשוב לרכוש מראש כרטיסי כניסה לאירועים המרכזיים של הקרנבל. יש שפע אירועים ברחבי העיר ולא מדובר רק על המצעד המסורתי והמפורסם. זו חגיגת סמבה ורוח בריזלאית מבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, ברחובות, באתרים מסודרים של בתי הספר לסמבה וכמובן שעל החופים ובברים הרבים שיגישו לכם בשמחה קפירניה ברזילאית צוננת ומרעננת.

בנוסף למצעדי בתי הספר לסמבה במסגרת הקרנבל של ריו, יש גם נשפים מדהימים ומהנים שאפשר לרכוש עבורם כרטיסים במחירים סבירים. אלו מסיבות מטריפות שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס. נשפים אלו נקראים Carnival Balls.

אמנם הקרנבל השנתי של ריו דה ז'נרו הוא חגיגה אמיתית וכך יהיה גם בשנת 2016, אך חשוב לציין כי החגיגות השנה מתקיימות תחת מציאות כלכלית ופוליטית לא פשוטה עבור תושבי ברזיל בכלל ותושבי ריו בפרט נוכח ההוצאות האדירות על אירוח המשחקים האולימפיים בקיץ 2016. אין בכך כדי לפגום באווירת החג ובכיף האדיר הצפוי לכם בימי הקרנבל, ימים שהם שיא השנה עבור ברזילאים רבים, אך ראוי להבין זאת בבואכם לביקור רב חושי במדינה הענקית והמרתקת הזו.

רוצים לחוות חוויה של פעם בחיים בקרנבל של ריו דה ז'נרו? הזמינו דרך זאפ טרוול טיסות, בתי מלון וגם חבילות נופש מלאות לחגיגת קרנבל בלתי נשכחת!

תגובות נעולות