סיכום 2015 בתחום הטיסות מישראל

שנת 2015 (כמו כל שנה בעצם) היתה עמוסה באירועים וכך גם בתחום התעופה והטיסות מישראל. מהגברת פעילות חברות הלואו-קוסט, דרך טיסת השוקולד המפורסמת ועד עסקת ענק של אל-על לרכישת מטוסים חדישים – לפניכם סיכום שנת 2015 בתחום הטיסות מישראל והצצה למה שצפוי לנו במהלך 2016.

הסכם שמיים פתוחים יוצר שינוי – יותר חברות לואו קוסט נכנסות לישראל

בשנת 2013 חתמה ממשלת ישראל על הסכם שמיים פתוחים, המקל על כניסתן של חברות תעופה בינלאומיות לישראל ומאפשר לבצע יותר טיסות אל ומישראל. שנת 2015 היתה שנה משמעותית מבחינת יישום הסכם זה והשינוי שהוא יוצר עבור השוק המקומי, כאשר זה ניכר בעיקר בתחום הלואו קוסט שצובר פופולאריות ומשתמשים. בשנת 2015 ראינו את הצטרפותן לשוק הלואו קוסט הישראלי של ענקית התעופה ריינאייר מאירלנד וחברת מונארך הבריטית, שתיהן מציעות טיסות זולות עם תנאי שירות פחותים מטיסות סדירות "רגילות".סיכום שנה בתעופה

ריינאייר החלה בהפעלת קו בין אנגליה לשדה התעופה עובדה שליד אילת ומונארך מפעילה עם כניסתה לישראל שלושה קווים זולים שבועיים בין תל אביב ללוטון שליד לונדון ובין עובדה ליד אילת ללוטון. החברות הצטרפו לענקית הלואו קוסט החלוצה שנכנסה לישראל, איזי ג'ט, והן צפויות להרחיב את פעילותן בהתאם להצלחת הקווים. במהלך 2016 צפויה להגיע לישראל גם חברת התעופה הזולה TUI שתפעיל קו בין תל אביב למינכן וחברה סינית שתפעיל קו מתחרה לאל על לבייג'ינג.

שינוי מהותי זה מוריד את רמות המחירים שהתיירים הישראלים יכולים להשיג לטיסות לחו"ל, הוא מגביר את התחרות הכללית בענף וכמובן מכניס יותר תיירים לישראל עצמה.

טיסת השוקולד – ביטוי להגברת ה"זעם האווירי"

בפברואר 2015, בטיסת ישראייר מתל אביב לאילת, הותקף אחד הדיילים במטוס מפני שסירב למכור בנקודת זמן מסוימת שוקולד למשפחה שעוד קודם לכן היוותה גורם מפריע במהלך הטיסה. זהו ביטוי מוחשי והזוי להתגברות התופעה של זעם אווירי בשוק התעופה הישראלי והעולמי, התגברות הקשורה גם להתפתחות ענף טיסות הלואו קוסט המאופיינות בצפיפות, תנאי שירות פחותים ונוסעים לחוצים יותר.

לצד האירועים בישראל, ב-2015 נרשמו גם התקפות על אנשי צוות אוויר גם במקומות אחרים בעולם.

טרור בטיסות – התרסקות המטוס הרוסי מעל מצרים

שנת 2015 היא שנה שבה הטרור בטיסות שוב הרים את ראשו לצערנו, אמנם לא בממדים של 09/11/2001 אך בהחלט בצורה כואבת ומטרידה. בראשית 2015 התרסק מטוס של חברת הלואו קוסט ג'רמן ווינגס (חברת בת של לופטהנזה) ישירות לתוך הרי האלפים. לאחר חקירה התברר שטייס המשנה ריסק את המטוס, על כל 144 נוסעיו ואנשי הצוות שנהרגו, בכוונה מתוך מניע בלתי ברור. הוא נעל את עצמו לבד בתא הטייס והטיס את המטוס ישירות לצלע ההר.

בנוסף, לקראת סוף 2015 התרסק מטוס רוסי מעל שארם א-שייח' שבמצרים, כאשר בהמשך התברר כי ההתרסקות נבעה מאירוע טרור, ככל הנראה של ארגון דעאש. באירוע הזה נהרגו 224 אנשים. חשוב לציין כי התעופה האזרחית מישראל נותרת בטוחה מאוד, עם אפס אירועים חמורים במהלך 2015.

אל על מתחדשת במטוסי דרימליינר מתקדמים

במהלך 2015 הודיעה חברת התעופה הלאומית של ישראל, אל על, על חתימת עסקת ענק מול חברת בואינג האמריקאית. אל על הודיעה על חתימת עסקה לרכישת 15 מטוסי בואינג 787, דגם חדש ומתקדם המכונה דריימליינר. אלה יהיו מטוסי העתיד של אל על והנוסעים כולם ייהנו מהם. מדובר בעסקה בשווי של 1.25 מיליארד דולר, כאשר המטוסים הראשונים צפויים לנחות בתל אביב באמצע 2017. אלה מטוסים יעילים מאוד בצריכת דלק ומהירות ומציעים תנאים מעולים לנוסעים.

תגובות נעולות