היכן כדאי לעשות קניות בסנט פטרסבורג?

חופשה בבירת רוסיה לשעבר, סנט פטרסבורג, טומנת בחובה הנאות משלל תחומי החיים – פארקים ורומנטיקה, אוכל טוב ושתייה מעולה, היסטוריה ותרבות ולא פחות חשוב מכל השאר – שופינג, והרבה. סנט פטרסבורג, ועל כך יעידו מאות אלפי התיירים המבקרים בה מדי שנה, היא גן עדן לחובבי הקניות. מותגי על בינלאומיים, סחורה מקומית משובחת, שווקים צבעוניים וקניוני ענק, והכל, תוך כדי חוויית קניות ברמה הגבוהה ביותר. בשורות הקרובות נציג היכן הכי כדאי לכם לבקר במסע הקניות הקרוב בעיר.

 

השדרה המרכזית, הקניונים האהובים

אי אפשר לדבר על קניות בסנט פטרסבורג בלי להזכיר את "שדרות נייבסקי", זה בערך כמו לדבר על שופינג בתל אביב בלי לומר "רחוב דיזינגוף". שלל חנויות, מותגים ומרכזי קניות פרוסים לאורך השדרה הארוכה. המחירים לא זולים, אך הסחורה באיכות גבוהה במיוחד. שם תמצאו מעילי פרווה, חפצי נוי, נעליים, מתנות, מזכרות ועוד. הקדישו כמה שעות לפחות לשיטוט באזור הכי מערבי במזרח אירופה ותמלאו את כל השקיות.שופינג בסנט פטרסבורג

 

הקניון הגדול והמרכזי ביותר בעיר הוא קניון "גלריה", הממוקם מרחק הליכה קצר מתחנת המטרו "פלושאד וסטאניה". שם תמצאו חמש קומות וקרוב ל-300 חנויות מכל הסוגים והמינים – ספרים, אלקטרוניקה, פרחים, קוסמטיקה, כלי בית וכמובן – אופנה, והרבה. עוד במרכז הקניות המפואר מתחם באולינג מקסים, בית קולנוע המקרין גם סרטים באנגלית (נדיר יחסית בעיר ובמדינה) ומספר מסעדות ובתי קפה. זהו הבילוי המושלם לימים חמים, קרים או גשומים. “גוסטיני דבור" הוא קניון ותיק ומרכזי נוסף ששווה לקפוץ לבקר בו. תחנת המטרו הסמוכה לקניון קרויה על שמו.

 

שווקים בסנט פטרסבורג

למרות ששווקים מתחברים יותר לאסוציאציה של ביקור במזרח הרחוק, גם בסנט פטרסבורג הבורגנית תמצאו לא מעט שווקים. בעינינו, השוק הטוב ביותר נמצא סמוך ל"כנסיית הדם השפוך" ועונה לשם "קוניושנייה פלושאד". שוק נפלא, לא קטן ולא גדול, לא שומם ולא גדוש, עם מחירים מצויינים, ניקיון מרשים ואווירה טובה. גם "סנוי מרקט" מומלץ בחום, ולו בשל המזון הטרי הנמצא בו בכמות גבוהה, האיכות הנפלאה והמחירים הזולים. פירות, בשר, ממתקים רוסים אותנטיים ועוד תמצאו גם בשוק הסמוך לתחנת המטרו "סנאייה". השוק האחרון אותו נזכיר הוא שוק האמנים, הנמצא בסמוך לכנסיית קטרינה ומציע ציורי שמן, פסלים, חפצים לבית ופרטי עיצוב. חשוב לוודא שהשוק פעיל, שכן ימי ושעות הפעילות שלו אינן קבועות ותלויות במזג האוויר.

 

נדגיש שחוויית הקניות בסנט פטרסבורג אינה זולה, ובמקרים רבים יקרה מאשר בישראל. עם זאת, עם הרבה סבלנות והנאה מהחיפוש עצמו, תוכלו למצוא מציאות נפלאות במחירים שפויים. תבלו!

תגובות נעולות