תחבורה בווינה – מטיילים בכיף

עשרות אלפי הישראלים השבים מדי שנה מחופשה בווינה מספרים בהתלהבות על הנופים המשגעים, האטרקציות המהנות והאווירה הנעימה. אבל זה לא הכול. בין עוד סיפור על שניצל ושטרודל לחוויה בגן החיות המקומי, כולם מתפעלים ממערכת התחבורה הציבורית המתקדמת המכסה את העיר בכל פינה ומאפשרת הגעה נוחה, מהירה וזולה לכל מקום ששווה לבקר בו. להלן סקירה קצרה על תחבורה בווינה שתסדר גם אתכם.

 

רכבות בווינה

התחבורה בווינה מורכבת ממספר סוגים, ובראשם הרכבת התחתית, הנחשבת בעיני רבים לטובה ביותר באירופה ומסיעה מדי יום קרוב למיליון וחצי איש. חמישה קווים מרכיבים אותה, והם מסומנים בצבעים ובאותיות לועזיות שונות. בשעות השיא מגיעה רכבת מדי 3-4 דקות כשבשעות השפל תיאלצו להמתין 5-9 דקות. עלות נסיעה נעה בין 2 ל-5 יורו, כשהכרטיסים משתלבים עם אמצעי תחבורה אחרים. ניתן לרכוש כרטיס נסיעה יומי, שבועי או חודשי.תחבורה בוינה

 

עוד אופציה נהדרת היא ה"שטראסה-באן", הרכבת החשמלית של וינה. 28 קווים הפרושים בכל פינה בעיר ובסנכרון לתחנות הרכבת התחתית מסיעים 1.3 מיליון מקומיים ותיירים מדי יום. בכל תחנת הסעה ישנה מפת התמצאות. התדירות גבוהה במיוחד והמחיר זול (כ-2 יורו בממוצע). זוהי דרך נפלאה להכיר את העיר וליהנות גם מהדרך. שעות הפעילות זהות לזו של הרכבת התחתית – מ-5 בבוקר ועד חצות. בסופי השבוע פועלים קווים אחדים עד לשעות הקטנות של הלילה.

 

אוטובוסים ומוניות

את ענפי התחבורה הציבורית האוסטרית משלימים האוטובוסים, הנחשבים פחות פופולאריים בקרב תיירים, אך גם הם נוחים, מהירים וזולים. הם מתאימים במיוחד לאזורים שאליהם לא מגיעות הרכבות השונות של העיר. בכל תחנה מפה דיגיטלית, האוטובוסים פועלים 19 שעות ביממה, תדירות ההגעה בין 5 ל-9 דקות והם, כמו שאר אמצעי התחבורה בעיר, נגישים לנכים. נסו לנסוע כמו המקומיים ו"ללכת לאיבוד" ברחבי העיר המרהיבה הזאת. זוהי חוויה נפלאה ומומלצת.

 

לסיום, מילה על המוניות אשר נחשבות לאפשרות נוחה וטובה, גם בגלל מיעוט הפקקים בעיר, גם בזכות המחירים השפויים (5 עד 10 יורו למרבית הנסיעות) וגם בשל הנהגים האדיבים. הנסיעה היחידה שנחשבת ליותר יקרה היא במקרה של מונית אל/משדה התעופה מ/למרכז העיר שתעלה לכם סביב 60 יורו, פי 5 מהרכבת המהירה, פי 15 מהרכבת הרגילה ופי 8 מאוטובוס (כולם מגיעים למרכז העיר ועוברים במספר תחנות בדרך).

 

תחבורה ציבורית בווינה – פשוט, מהיר ונוח. טיול נעים!

 

תגובות נעולות