לנפוש בדירה בחו"ל ולהרגיש בבית

יש אנשים שעייפו כבר מחדרי המלונות הצפופים, ומעוניינים להרגיש בבית דווקא בחו"ל. אם גם אתם שוקלים לגור בדירה אותנטית, עם חדרים מרווחים ומטבח מאובזר, כדאי שתכירו לקראת הנופש הקרוב, את כל האפשרויות שעומדות בפניכם.

אחת הדרכים להכיר מקום חדש, הוא להתארח בדירה מקומית ולחוות את חיי היומיום האופיינים למקום. זה מרגש ושונה, ויכול להתאים לאנשים הרפתקנים וסקרנים. כמו כן, אם אתם משפחה שמעוניינת לנפוש באירופה, ייתכן ותיתקלו בבעיה: חדרי מלון קטנים שאינם מותאמים לאירוח של משפחה עם יותר מילד אחד, ואז צריך למצוא מלון שמציע חדרים עם דלת שמחברת ביניהם, מה שעלול לייקר משמעותית את החופשה המשפחתית שלכם.

כל הדרכים לוותר על המלון


קאוץ' סרפינג - האתר הגדול, אשר פועל על ידי ארגון ללא מטרות רווח, מציע לנוסעי הסולו ההרפתקנים והחברותיים שביניכם להתארח בחינם בבתים של אנשים בכל רחבי העולם. כן, ישנם אנשים רבים שישמחו לפתוח את ביתכם בפניכם, ללא כל תמורה. קאוץ' סרפינג היא למעשה קהילת אינטרנט אשר בה חברים מליוני אנשים, ממאות מדינות - והמכנה המשותף לכולם: לארח זה את זה בחינם, מתוך רצון לחשוף את האורחים לחווייה תרבותית שונה מזו שהם מכירים. באתר יש צ'אטים ופ��רומים ופיצ'רים נוספים לתכנון החופשה המושלמת.

חשוב לציין, שברגע שאתם נרשמים לאתר, פירוש הדבר שאתם מתחייבים לפתוח גם את ביתכם בפני זרים - דבר שהוא לא מתאים לכל אחד. כמו כן, חשוב לקרוא את הפרופילים בקפידה כדי למצוא אדם שדרך וסגנון החיים שלו תואם להשקפותיכם. לאחר מכן, צריך לסנן את המועמדים המתאימים לפי תאריך והיעד שבהם אתם מעוניינים ולקוות לקבל מענה. כדאי גם לעשות תיאום ציפיות ולהבין מה בדיוק האירוח כולל, ומהם הגבולות המצופים מכם ושאתם מצפים מהמארחים שלכם.

AIRBNB - אתר המהווה אופציה המתאימה למשפחות ולזוגות אשר מעוניינים לשכור דירה מאנשים בחו"ל. מדובר באחד האתרים החזקים והמצליחים בתחום זה בקרב הישראליים, הודות לממשק הידידותי שלו, המאפשר איתור דירה להשכרה לתקופה קצרה תמורת תשלום אטרטיבי למדי. באתר אירבנב ניתן למצוא אינספור מודעות המציעות דירות ומבנים שונים (ביניהם: בתי עץ, טירות, אחוזות, סירות, אוהלי טיפי ואפילו איגלו!) במאות מדינות.

האתר זכה להצלחה מסחררת בזכות מנגנון זיהוי חזק במיוחד, המאפשר בניית אמון בין המשכיר לשוכר. כמו כן לאתר יש פלטפורמת המלצות הן על השוכרים והן על המשכירים. הוא גם מבטח את הדירות המושכרות מפני נזקי של שריפות או ואנדליזם של מבקרים, והיתרון המשמעותי - התשלום מתבצע לאתר עצמו, שדואג להעביר את הכסף למשכיר.

עם זאת, חשוב לזכור שבדירה להשכרה אתם לא זוכים לאותם שירותים שאתם יכולים לקבל בבית מלון: אין שירותי ניקיון, אתם צריכים להכין בעצמכם את ארוחת הבוקר (וכל שאלה הארוחות), לא תמיד ברור אם ניתן להשתמש בכל מה שיש בדירה ולעתים המשכירים שוכחים לציין פרטים חשובים, למשל: שאין מעלית בבניין וכדומה.

החלפת דירות בחו"ל - החלפת דירות בחו"ל היא טרנד רותח בעולם התיירות. באפס שקלים ניתן להתארח בדירה כמעט בכל מקום בעולם. כל עוד אתם פותחים את ביתכם לאנשים שאצלם אתם מתארחים, כן? מדובר בחופשה בעלת יתרונות ברורים: התנאים נוחים ומפנקים, ויש מי ששומר על הבית שלכם בזמן שאתם מבלים בחו"ל.

אז איך עושים את זה? הרשת גדושה באתרים, פורומים וקבוצות פייסבוק שיכולים לעזור לכם את יעד הנופש הבא שלכם: באתרים כמו הומלס או the barter תמצאו אינספור אפשרויות להחלפת בתים בארץ ובחו"ל. גם עיון בפייסבוק בקבוצותו כמו Home exchange israel (חילופי בתים ישראל) או House Exchange יאפשר לכם למצוא דירה להחלפה.

אבל האמת היא שהכי טוב להציץ באתרים שמפעילים ידידינו מעבר לים. אחד האתרים הידידותיים בתחום הוא Home exchange, המציג הרבה אופציות להחלפה ומדריך שלם למחליף המתחיל, הכולל דוגמאות למכתבי יצירת קשר, הסכם לדוגמה בין המחליפים, אפשרות ליצירת קשר וכמובן פירוט נרחב אודות כל נכס המוצג באתר. דוגמאות נוספות לאתרים זרים מומלצים הם Home for exchange (שההרשמה אליו כרוכה בתשלום סמלי, המתקזז עם עלות החופשה) וכן House exchange - אתר עם תחכום בריטי, שמציע שלל אפשרויות להחלפה, בשפות רבות.

השורה התחתונה


קיימות קיימות מגוון אלטרנטיבות טובות לחופשה מקומית אותנטית בחו"ל, המתאימות לתיירים שטסים לבד, לזוגות ולמשפחות עם ילדים. יש להן יתרונות רבים, כפי שפירטנו לעיל, אך הן עשויות לא להתאים לכל אחד. חשוב לברר את הפרטים החשובים ולשקול את המהלך, על מנת שבאמת תצאו לנפוש בראש שקט וליהנות מכל רגע.
תגובות נעולות