מה עדיף להזמין: חבילת נופש או טיסה ומלון לחוד?

כשיוצאים לחופשה קיימים לא מעט שיקולים שצריך לקחת בחשבון רגע לפני ששולפים את כרטיס האשראי, למשל התקציב העומד לרשותכם אבל גם נוחות. אז מה כדאי להזמין? כפי שתראו במאמר שלפניכם, לכל עסקה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

ישנם שני טיפוסים של אנשים שמתכננים את החופשה שלהם בחו"ל: אלה שיוצאים במצור אחר חבילת הנופש הזולה ביותר, ואלה שמעדיפים להרכיב בעצמם את החופשה האולטימטיבית, תוך תכנון כל פרט ופרט וליצור לוח זמנים, צפוף שבו בכל שעה יודעים מה עושים. לכן, קודם כל עליכם להחליט: איזה טיפוס אתם? ליקטנו עבורכם כמה נקודות למחשבה.

חובבי חבילות הנופש: לא לצאת פראייר

אחד המאפייניים הבולטים של התייר הישראלי הוא הרצון שלו שלא לצאת פראייר. למה שהוא ישלם יותר על חופשה, אם הוא יכול להשיג חבילת נופש במחיר אטרקטיבי? ישראליים רבים לא אוהבים לחפש מלון וטיסות. הם מעדיפים לשלם כמה שפחות על החופשה, לדעת שיש להם מלון שמחכה להם, וטיסות שיובילו אותם לשם בהלוך ובחזור. וגם את הטיסות יזוזו בכמה שעות לפה או לפה, כפי שנהוג בצ'רטרים, לפחות הם ינפשו בזול.

לרוב, אכן עדיף ללכת על דיל שמאגד בתוכו טיסות ומלון, או בעגה המקצועית - חבילת נופש. המחירים בדרך כלל זולים יותר, מאחר ובדרך כלל מדובר בטיסו�� שכר, ויש פחות "כאב ראש" בהתעסקות עם מציאת טיסות ומלונות. הבעיה העיקרית של עסקה מסוג זה היא בחוסר הגמישות שלה. משרדי הנסיעות הם שקובעים עבורכם את שעות הטיסה, חברת התעופה והמלון שבו שתתארחו.

המטיילים העצמאיים: חופש הבחירה

למרות כל היתרונות של חבילות הנופש שפורטו לעיל, עדיין יש גם לא מעט ישראליים שבוחרים באופציה של הרכבת החופשה בכוחות עצמם. אם יש לכם את הזמן, הרצון והיכולת להתמצא באינטרנט, תוכלו ליצור עבורכם חופשה חלומית שבה אתם אלה שתבחרו את שעות הטיסה, חברת התעופה והמלון שלכם, לפי העדפותיכם.

ישנם אנשים רבים שמעדיפים לבצע את הטיסה בשעות הלילה, כדי לא לפספס אף יום מהחופשה שלהם. לשם כך הם נעזרים בטיסות סדירות - כאלה שהסיכוי הוא גבוה מאוד שייצאו בזמן. לאחרים חשוב לבחור מלון טוב, שקרוב לאטרקציה מסוימת וכן הלאה. למרות היתרונות הברורים, כאמור - תכנון והרכבת חופשה בכוחות עצמכם עשויה להתברר בסופו של דבר כאופציה יקרה יותר. לנוחות מסתבר, יש מחיר, והוא לא ממש זול.

בשורה התחתונה: אז מה עדיף?

הסיבה שחבילות נופש הן זולות יותר היא בגלל שספקי התיירות בישראל משתפים פעולה עם מלונות וספקי השירותים השונים, קונים מראש חדרים ומקצים מקומות ייעודיים בטיסות, ולכן העלות הכללית יורדת בכ- 15% בממוצע בהשוואה להרכבת חופשה באופן עצמאי. בקיץ המחירים לחבילות הנופש אטרטיביים אפילו יותר, כיוון שמלבד טיסות ומלונות מתווספים גם שירותים נלווים, כמו סיורים מודרכים והעברות משדה"ת למלונות בהלוך ובחזור.

כמו כן, חשוב לציין, שישנן גם חבילות עם מלונות מרכזיים ויוקרתייים ולא רק מלונות זולים ומרוחקים, ובהחלט ניתן ליהנות ממחיר אטרקטיבי וממלון איכותי וטוב. עם זאת, חבילות נופש משתלמות בעיקר למי שנופש באזורי הים התיכון. לאזור מערב אירופה, המזרח הרחוק, ארצות הברית ודרום אמריקה עדיף להפריד.
תגובות נעולות