הקולוסיאום ברומא – המדריך המלא

אם אתם מתכננים לבקר ברומא, יש אתר אחד שאתם לא יכולים לוותר על להגיע אליו, כי מי שלא היה בו – כאילו לא היה ברומא. אנחנו מתכוונים לקולוסיאום, כמובן. כאן תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת על המבנה המיוחד הזה, כולל היסטוריה, עונה מומלצת להגעה ומחירי כניסה.

האתר מספר אחת שחובה לבקר ברומא: הקוליסאום במלוא תפארתו

קצת היסטוריה

הקולוסיאום ברומא הוא אמפיתיאטרון אליפטי ענק ( 188על 156 מטר וגובה 48.5 מטר (15 קומות), הממוקם במרכז העיר, ובו כחמישים אלף מקומות ישיבה. בנייתו החלה בשנת 70 לספירה על ידי הקיסר אספיסאנוס, ובנו, הקיסר טיטוס, השלים אותה בשנת 80 לספירה. שיפוצים במקום נעשו בהנחייתו של הקיסר דומיטיאנוס, אשר גם הוא, כמו קודמיו, השתייך לשושלת הפלאבית ששלטה בעיר במאה הראשונה לספירה, עובדה אשר הביאה לכך ששמו הרשמי של המבנה הוא "האמפיתיאטרון הפלאבי".

בעת העתיקה שימש בקולוסיאום לעריכת מופעי ראווה גדולים וחשובים כגון מלחמות שוורים, תצוגות של קרבות שונים כגון שחזור של קרבות היסטוריים, מסעות ציד והוצאות להורג.

לחצו כאן להזמנת טיסות לרומא

הקוליסאום מבפנים - מומלץ לסייר בליווי מדריך

הקולוסיאום בהווה

אמנם, במאה ה-21 פקדו רעידות אדמה חזקות מאוד את רומא, ובצירוף שוד עתיקות גרמו להרס מאסיבי של הקולוסיאום, אולם לא הצליחו לפגוע במעמדו כסמל-הלא-רשמי-אך-המובהק של העיר רומא ושל קיסרות רומא כולה.

בשנת 1980 נרשם הקולוסיאום כאתר מורשת עולמי של ארגון אונסק"ו, ב-7 ביולי 2007 הוכר כאחד משבעת פלאי תבל החדשים, והוא נחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעולם.

"כל עוד עומד הקולוסיאום, תעמוד רומא, כשיפול הקולוסיאום תיפול רומא ואיתה העולם כולו." (בדה(

הארכיטקטורה של הקולוסיאום היא דוגמה חיה לדיוק ולמחשבה היצירתית והרחבה של הרומאים; במקום אפשר למצוא מעין מעלית ששימשה להעלאת חיות גדולות אל זירת הקרב, כמו גם רשת מסועפת של מעברים שאפשרה את המעבר של 50,000 איש ויותר, מבלי שירמסו זה את זה.

לחצו כאן להזמנת חבילות נופש לרומא

ביקור בקולוסיאום

כאמור, אי אפשר להיות ברומא בלי לבקר בקולוסיאום. הסיור במקום הינו מודרך, נמשך כשעתיים וכולל פנינים מרתקות במיוחד. במהלך הסיור רואים חלקים מקוריים ומשוחזרים של המבנה, כולל זירת הקרבות והתצוגות, הטריבונות התחתונות בהן ישבו בני האצולה שהגיעו למקום, המעברים התת קרקעיים, שערי הכניסה, הפתחים דרכן הוצאו החיות הטורפות, מקומות הישיבה של שאר האנשים, חדרי ההלבשה של הגלדיאטורים ועוד. מי שירצה יוכל אף להצטלם עם רומאים מחופשים לגלדיאטורים, ולהעביר בתמונה חוויה מדהימה.

הקוליסאום ברומא בלילה - מראה מרהיב

איפה קונים כרטיסים לקולוסיאום?

אפשר, כמובן, לרכוש כרטיסים בקופת הקולוסיאום עצמה במחיר 12 יורו לאדם, אבל אם תעשו זאת כנראה שתצטרכו לעמוד שם לא מעט זמן. כדי לחסוך את זמן ההמתנה, עדיף לרכוש כרטיסים מראש ואז לשלם תוספת של 2 יורו. אפשר לרכוש כרטיסים משולבים בפורום הרומי או בגבעת פלטין, או לרכוש כרטיס דרך אחד מאתרי האינטרנט שהרבה פעמים מציעים מבצעים שכדאי לבדוק.

חשוב שתדעו שיש סיורים בקולוסיאום גם בלילה, שהופכים את החוויה למיוחדת עוד יותר בזכות התאורה שמעצימה את האווירה. בנוסף חשוב לדעת, שמאוד לא מומלץ להגיע לאזור עם רכב פרטי. אין באזור הרבה מקומות חניה, ואם תחנו במקום אסור אתם צפויים לקנס בעלות גבוהה. העדיפו להשתמש בתחבורה הציבורית גם אם שכרתם רכב – זה ישתלם לכם הרבה יותר.

תגובות נעולות