גיון מאצורי - פסטיבל יפני אותנטי

Gion Masturi

אם אתם מתכוונים להגיע ליפן ביולי, אתם צריכים להכיר את הגיון מאצורי (Gion Masturi). מדובר באחד משלושת החגים החשובים ביותר ביפן, שלמרות שהוא חג שמח לגמרי – הסיבה לקיומו היא דווקא מאוד עצובה. החג נחגג לטובת ציון המגיפה שפקדה את העיר קיוטו בשנת 869, וגרמה למותם של רבים מתושביה.

היפנים רוצים לזכור את אחיהם שנספו במגיפה, והחליטו שלא לעשות זאת בצורה של יום אבל לאומי עם הורדת הדגל לחצי התורן וכל מה שנלווה לטקס מסוג זה, אלא דווקא בצורה של פסטיבל שמח, שאומר שבכל זאת הגענו, למרות הכל.

Gion Masturi

מה קורה בגיון מאצורי?

הגיון מאצורי הוא בעצם חג שכולו פסטיבל. ב-17 ביולי מדי שנה מתקיימת תהלוכה חגיגית ומפוארת, שבמסגרתה גוררים 32 עגלות תצוגה ברחובות הדאון טאון של קיוטו. אבל לא מדובר בסתם עגלות, אלא בעגלות מקושטות ברוב הוד והדר, שעליהן מתקיימים מגון של מופעים מוזיקליים מסורתיים.

התוצאה – הרבה מאוד שמחה, הרבה מאוד מסורת יפנית, והרבה מאוד כיף למי שלא מכיר את הפסטיבל הזה וגם למי שכן.

גיון מאצורי

אז כדאי להגיע ליפן?

בהחלט! מי שלא נכח בגיון מאצורי ביפן, לא ראה שמחה מימיו. אז אם אתם מתכננים להיות ביפן ב-17 ביולי – אתם חייבים לצאת לרחובות ולראות מקרוב שמחה אמיתית, ואם אתם מחפשים סיבה להיות שם בתאריך הזה – החג המיוחד הזה הוא בהחלט סיבה טובה.

לסיכום: קחו מקל, קחו תרמיל, קחו אנשים טובים באמצע הדרך שרוצים לראות תרבות קצת אחרת, וטוסו ליפן, תרתי משמע. אנחנו בטוחים שתיהנו. 


>>להזמנת טיסות ליפן<<

תגובות נעולות