אוקטוברפרסט – פסטיבל הבירה של גרמניה

אוקטוברפרסט

האוקטוברפרסט, המכונה בפי תושבי גרמניה בכלל ותושבי מינכן – העיר בה מתקיים הפסטיבל, בפרט גם Wisen, הינו פסטיבל בירה שנוסד למענה של בוואריה. הפסטיבל מגולל את סיפורה של הממלכה המופלאה הזאת. תחילתו של הפסטיבל בחתונה של הנסיך לודוויג, שהפך מאוחר יותר למלך לודוויג הראשון, עם הנסיעה טרסה. חגיגות החתונה התקיימו ב-12 לאוקטובר 1810, ונמשכו חמישה ימים, ואז נפלה גם ההחלטה לציין את האירוע הזה שנה אחרי שנה.


אמנם, הפסטיבל בוטל 24 פעמים בגלל סיבות מוצדקות כמו מגפת הכולרה שפקדה את האזור בשנת 1854 ובשנת 1873 או מלחמות שהיו שם, אבל עצם העובדה שעד היום אפשר להשתתף בו מעיד על כך, שמדובר בפסטיבל שבהחלט כדאי להשתתף בו.


אוקטוברפרסט – פסטיבל הבירה של גרמניה

מינכן – העיר והאגדה

פסטיבל אוקטוברפרסט מתקיים, כמובן, בחודש אוקטובר, ותמיד במינכן – בירתה של בוואריה. בפסטיבל משתתפים מדי שנה כ,6,000,000 אנשים, ולפי מדידות שבוצעו במהלך השנים הם שותים במהלכו יותר מ-5 מיליון ליטרים ואוכלים יותר מ-200,000 נקניקיות חזיר. עיקר החגיגות מתקיימות באוהלי הבירה המפוזרים ברחבי העיר, ואם תראו אנשים שרוקדים על השולחנות שנמצאים באוהלים – אל תופתעו. זה חלק בלתי נפרד מהמסורת.

התפריט גם הוא די קבוע: בירה והרבה, פרעצלים (בייגלה), נקניקיות, חצאי עוף, ירקות מוחמצים ולקינוח – עוגיות ג'ינג'ר ענקיות בצורה של לב.


בידור להמונים

לא רק אוכל ושתייה יש בפסטיבל אוקטוברפירסט, אלא גם הרבה מאוד מופעים, בעיקר של כלי נשיפה. הילדים בגילם ובנפשם יוכלו ליהנות ממגוון מתקני לונה פארק, לרבות קרוסלות, רכבות הרים ועוד, ואין בכלל ספק שזו חוויה שתירשם בדיו חזק בספר החוויות. טקס הפתיחה של הפסטיבל מתקיים בצהרי היום הראשון, אז ראש העיר פותח את חבית הפסטיבל ואחריו כל באי הפסטיבל מצטרפים לחגיגה. שיא החגיגה הוא בתהלוכת ענק של צועדים שלובשים בגדים בוואריים מסורתיים לתרועותיה של תזמורת כלי נשיפה, הנקראת Riflemen's Parade.

כדאי להגיע מוקדם כדי לתפוס מקומות, ואם אתם עם ילדים, כדאי שתדעו שהם יצטרכו לעזוב את המקום (כנראה יחד אתכם) בשעה 20:00.


פסטיבל הבירה של גרמניה


הבירה שאתם שותים

את הבירה שתשתו בפסטיבל מורשות לייצר רק שש מבשלות – אותן מבשלות שייצרו את הבירה לכבוד החתונה המפוארת ההיא. לכל מבשלה יש אוהל משלה, ורק שם מותר למזוג את הבירה – בכוסות של ליטר בלבד. כל ששת סוגי הבירה הן מובחרים וטעימים, ואם אתם חובבים של המשקה – אתם עומדים ליהנות שם בגדול.


לסיכום – אם אתם מתכננים להיות בגרמניה בחודש אוקטובר, דאגו בבקשה להיות במינכן בזמן הנכון – זמנו של האוקטוברפירסט. אין בכלל ספק, שהבילוי בפסטיבל המדהים הזה, שנחשב ליריד האוכל והמשקאות הגדול ביותר בעולם, יהיה עבורכם חוויה בלתי נשכחת, וישמר בזיכרונכם במשך שנים.


וכשאתם שם, עצמו את העיניים, דמיינו את החתונה המפוארת שהתרחשה במקום שבו אתם נמצאים לפני כמאתיים שנה, והרימו כוס לחייכם – על שזכיתם להשתתף בכזאת חוויה.

תגובות נעולות