אטרקציות בקייב - איזה מקומות אסור לפספס בקייב?

 כשמחפשים דוגמא טובה לסטריאוטיפ הרחוק שנות אור מן המציאות, ניתן לקחת את העיר קייב – בירתה של אוקראינה. עם סטיגמה, לפחות בעיניו של התייר הישראלי הממוצע, של עיר אפורה, קרה, מיושנת וחסרת מוקדי עניין, לעומת מציאות של עיר תוססת, מלאת תרבות, נופים וארכיטקטורה. תוסיפו לכך טיסה קצרה ושהות זולה למדי ביעד הנפלא הזה, והרי לכם סיבות נוספות מדוע לבקר דווקא בקייב.

 

אתרי ביקור חובה בקייב


מספר מוקדי עניין בולטים בקייב מעל כל השאר. אל כולם ניתן להגיע בקלות יחסית, וזאת בזכות מערכת תחבורה נפלאה הכוללת רכבת תחתית, אוטובוסים ומוניות במחירים נמוכים למדי. תוסיפו לכך את העובדה שמרבית האטרקציות מרוכזות בשטח קטן, וקיבלתם עיר שקל להתמצא בה למרות גודלה. להלן אתרי החובה עבור כל תייר שנכנס בשערי קייב:

לגלות את קייב

 

·         כיכר העצמאות: מוקד בילוי וקניות מרכזי השוכן בלב רחוב חרשצ'אטיק העצום. בכיכר ניתן למצוא מספר מוזיאונים מרתקים וכנסיות מרהיבות בסביבתה, עשרות בתי קפה, מסעדות וברים, מזרקות, ספסלים ומדשאות מרהיבות. לכן אין פלא שהכיכר נהפכה למקום מפגש של צעירים, תיירים וכל מי שביניהם. 

 

·         קתדרלת סנט סופיה:  כנסיות, מנזרים וכדומה הם חלק בלתי נפרד מנופה של קייב, אך מעל כולם בולטת קתדרלה זו, המתהדרת ב-13כיפות זהב הנחשבות לסמל העיר המובהק. השילוב של עוצמה היסטורית (הקתדרלה שימשה כמרכז לימודים ותרבות ונהרסה ונבנתה מחדש מספר פעמים במהלך המלחמות השונות שידעה המדינה) ויופי עוצר נשימה, הופך את סנט סופיה למקום שהוא חובה.

 

·         הידרו פארק: ריאה ירוקה בלב האורבניות השוכנת על שני איים בלב הנהר החוצה את העיר. בפארק אדיר הממדים תוכלו למצוא קזינו, מסעדות, בתי קפה, פארק שעשועים, גן בוטני (ה-12בגודלו בעולם) ואפילו חוף ים עם סירות להשכרה. כאן תוכלו להעביר שעות של בילוי רומנטי או משפחתי נפלא.

 

·         פארק מריאנסקי: פארק נפלא נוסף שבשטחו מספר אטרקציות מלהיבות, בראשן ארמון מריאנסקי המפואר, איצטדיון הכדורגל של דינמו קייב ומוזיאון מים קטן ומפתיע. זאת בנוסף למדשאות, מזרקות, ספסלים, דוכנים ומופעי רחוב משעשעים ומוזיקליים.

 

·         מנזר המערות: אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שבמרכזו מנזר רחב ממדים הבנוי מערות רבות. מומלץ להקדיש לביקור במנזר כמה שעות ולהיעזר במדריך דובר אנגלית.

 

·         גן החיות של העיר: גן מרשים בגודלו ובמגוון בעלי החיים שבו: דובי פנדה, יותר מ-30 זני קופים, אריות, נמרים ועוד. ההגעה פשוטה באמצעות המטרו. מחיר כניסה: כ-35 שקלים.

 

·         רובע האמנים של פודיל: "שינקין של קייב". אזור קטן שהצעירים המקומיים נוהגים לבלות בו. דוכני אמנות ומזון לצד חנויות ובתי קפה קטנים ומדליקים. מומלץ בחום.

 

אז תשכחו את כל מה שחשבתם שידעתם על קייב וצאו למסע קצר במדינה מרתקת עם עושר תרבותי, אוכל מעולה ושלל דברים טובים... ההנאה מובטחת! קייב – המציאות עולה על כל דמיון.

תגובות נעולות