בודפשט - העיר ששמה לעצמה למטרה לפטם אתכם

לבודפשט, בירת הונגריה, יש את כל מה שצריך כדי להיות העיר המוצלחת בעולם: מבנים היסטוריים מדהימים, שווקים ססגוניים שכל עיר בעולם הייתה שמחה להכיל בתחומה, שפע אלכוהול ומזון טעים ומגוון.

 

קניות בבודפשט

בבודפשט רחובות רבים אשר מרכזים את אזורי הקניות, כ-Váci útca, Andrássy út, Deák Ferenc útca, אבל היות והעיר הינה גדולה ומחולקת ל-23 רובעים, בכל אחד מרובעי העיר תוכלו למצוא לפחות שוק מקורה אחד שבו תוכלו ליהנות ממגוון הטעמים, הצבעים והמציאות שלבודפשט יש להציע לכם. השוק ה"נחשב" ביותר בתחום המזון הוא ה-Központi Vásárcsarnok ב-Fővám tér (ולכן ייתכן אף שיהיה עמוס בתיירים). השוק הסיני שב- Kőbányai út יספק לכם מבחר כלי בית, צעצועים ובגדים זולים. בנוסף להם, בעיר ישנם קניונים ומרכזי קניות רבים כמו City Center West End (ב-Váci út 1-3).בודפשט

אם אתם מחובבי השוקולד הכבדים והמכורים, אתם תודו לנו על הטיפ הבא: ב- Királyi Pál u. 6. 1053 נמצאת חנות שוקולד שהפכה לממלכה בינלאומית קטנה, Rózsavölgyi Csokoládé שמה. ההנאה שלכם מובטחת. J

 

מה כדאי במיוחד לקנות בבודפשט?

בגדים, מפיות ומפות רקומים, יינות (Tokaji), ברנדי פירות (Pálinka), משקה Unicum, תבלינים (במיוחד ממרח פפריקה Gulyaskrem בדרגות חריפות שונות) ונקניקים.

 

אטרקציות בבודפשט

בנוסף למבנים ההיסטוריים שבהם ידועה בודפשט כ-Szent István-bazilika (הבזיליקה של סטפן הקדוש), ה-Citadella (הסיטדלה) ו-Dohány útca Zsinagoga (בית הכנסת הגדול שברחוב דוהאני), בודפשט ידועה במרחצאות התרמיים שלה. כ-15 מתחמי ספא, המפנקים את תושבי העיר והתיירים השוהים בה, פזורים ברחבי בודפשט ומהווים אטרקציה תיירותית ובריאותית. בנוסף להם, חובבי ההחלקה על הקרח יוכלו ליהנות בחודשי החורף ממתחמי החלקה מקורים או סגורים.

 

בילויים וחיי לילה בבודפשט

כמו כל הערים המזרח אירופאיות, גם בודפשט מייחדת מקום של כבוד לאלכוהול שלה. הלוגמים בבודפשט יכולים ליהנות ממספר סוגי ברים/פאבים: בתחתית הסולם, נמצאת ה-Kocsma (קוצ'מה) - המסבאה, אשר לרוב מאוכלסת בתושבים מקומיים. אחריה, בדרגת היוקרה מגיעים ה-Söröző (שרוזו) - פאב/בר/מסעדה וה-Borozó (בורוזו) - פאב המתמקד ביינות שאת רובם מומלץ לטעום. טרנד מקומי אחר, שלא תפגשו בשום עיר אחרת בעולם הם ה-Kert פאבים/מסעדות/מועדונים אשר פועלים בחצרות פנימיות של בתים מועדים להריסה (RuinPubs). אחד המקומות המומלצים והמעניינים בטרנד זה, הוא ה-Szimpla (ב-1075, Budapest Kazinczy utca 14).

 

הפן הקולינרי של בודפשט

המטבח ההונגרי ידוע בעולם בצבעוניותו ובמגוון ההשפעות והטעמים שספג לאורך שנות קיומה של הממלכה. דווקא לגולאש, אשר נחשב בישראל למזון המאפיין את הונגריה יותר מכל, משקל נמוך יחסית במזון ההונגרי האסלי, אשר ניתן לפגוש ברחבי בודפשט. אז מה כן? בין מאכלי הרחוב ניתן למצוא את הלנגוש (Lángos) בצק מטוגן בשמן עמוק ועליו מפוזרים בנדיבות שום, שמנת חמוצה או גבינה מגורדת, ה- Kurtoskalacs (קיורטוש קאלאץ'), שלפני מספר שנים עשה עלייה ארצה, וערמונים חמים (בחורף). הטעמים מוקצנים (ומצוינים), אבל זהירות, ה"חריף" ההונגרי הוא חריף מסוג שונה מזה שאליו רגיל החך הים-תיכוני שלנו. לכן, כששואלים אתכם אם אתם רוצים את הבצקניות (Nokedli - נוקדלי) שלכם ליד תבשיל בשר כ-Pörkölt (פורקלט) או תבשיל עוף Paprikás Csirke (פפריקש צ'ירקה), שאלו ראשית לרמת החריפות שלהם.

 

תחבורה בבודפשט

העיר בודפשט מחולקת לשני אזורים גדולים (בודה ופשט) ול-23 רובעים. את העיר חוצה נהר הדנובה והמעבר מאזור בודה לפשט וחזרה נעשה בדרכים מגוונות, כנסיעה על אחד משמונה הגשרים המתוחים על הנהר, בנסיעה במטרו, או בשיט במעבורות בקיץ. בעיר רשת רחבה של קווי רכבת תחתית (Metro - מטרו), חשמליות (Tram), רכבת פרברים ואוטובוסים, המופעלים על ידי חברת BKV. התחבורה הציבורית מכסה את כל חלקי העיר (כשעיקר פעילותה בין השעות 4:30 לפנות בוקר ועד ל-23:00 בערב, אולם חלק מקווי הטרם והאוטובוסים פעילים גם בלילה), והמעבר בין אמצעי התחבורה השונים הינו קל ונוח.

 

טיפים למטיילים בבודפשט

למתכוונים לטייל בעיר בתחבורה הציבורית - תוכלו לקנות Budapest Card המאפשר חיסכון בשימוש באמצעי התחבורה שבעיר ומקנה הוזלות ניכרות בכניסה לאטרקציות עירוניות וכניסה חינמית למוזיאונים מסוימים.

 

תגובות נעולות