הרקליון - המלכה של כרתים

חלק גדול מהתיירים המגיעים לאי כרתים עוברים דרך העיר הרקליון, שבעבר היתה עיר אפורה ומשעממת למדי, התושבים חיו בה את חייהם באין מפריע ועסקו במה שכמעט כל תושבי עיר באי עוסקים - דייג. כאשר האי כרתים התפרסם כאי נופש, הגיעו תיירים מרחבי העולם, ניערו מהרקליון את אבק השגרה והפכו אותה לעיר תיירות משגשגת, המציעה בילויים רבים ואטרקציות למבקרים בה.

 

קניות בהרקליון

אמנם מבין כל ערי כרתים, להרקליון (שנמצאת במחוז הרקליון) יצא שם של עיר שהיא עיר נופש אשר אפשרויות השופינג בה דלות במקצת עבור תושבי ערים גדולות בעולם המגיעים לנפוש בה, אבל לעיר ישנם מספר מתחמי קניות מעניינים. הנה כמה מהם: רחוב Dedalou במרכז העיר מרכז את חנויות המותגים הבינלאומיים, הכלבו הענקי Jumbo (ששייך לרשת היוונית בשם זה) מציע פריטים למשפחה ולבית, וכן יש את השוק הקבוע ברחוב 1866 והדוכנים בכיכר אסטוריה. מדי שבת מתקיים בכיכר המרכזית של העיר סוג של שוק איכרים המושך אליו תיירים ותושבים.הרקליון

 

מה כדאי במיוחד לקנות בהרקליון? כלי חרס וקרמיקה יוצאי דופן, מפות רקומות בעבודת יד, שמן זית, גבינות, זיתים ויין אדום או לבן מעמק פזה (Peza Vally).

 

אטרקציות בהרקליון

כאשר מכירים את ההיסטוריה היוונית, זה לא מפתיע שהעיר הרקליון מרכזת בתוכה אתרים היסטוריים ומוזיאונים רבים בתחום. תוכלו להתחיל את הסיור במוזיאון לארכיאולוגיה (Archaeological Museum of Heraklion), להמשיך אותו במוזיאון לתולדות כרתים (Historical Museum of Crete), לבקר בעתיקות קנוסוס (Knossos) ולקנח במצודה הווניצייאנית קולס (Koules Venetian Fortress). אלה שאינם מוצאים עניין בעבר ומוכנים לצאת מעט מתחומי העיר, יוכלו ליהנות מהאקווריום של כרתים (כ-15 ק"מ מזרחית לעיר) או מיקב Boutaris Winery (8 ק"מ מדרום לה). חובבי היין יוכלו להקדיש יום שלם לביקור ביקבי עמק פזה.

 

בילויים וחיי לילה בהרקליון

מתחם Ittar ב- Epimenidou 18 מכיל שלושה ברי-קפה-מועדונים ומגוון רחב של סוגי מוסיקה. אם תרצו לצאת מתחומי העיר, תוכלו למצוא במחוז אפשרויות נוספות כ- Dolphin Beach Bar ו-The Apollo Club ב- Mália, Aria Club, Amnesia Club ב- Hersonissos ובתי הקפה והמועדונים ב-Matala.

 

הפן הקולינרי של הרקליון

היוונים ידועים כאוהבי אוכל ויודעים ליהנות ממנו. בהתאם לכך, למסעדות שלהם יש סיווגים מיוחדים, למשל: Souvlatzidiko (Σουβλατζιδικο) הוא המקבילה המקומית לשווארמיות שלנו, Psistaria הן מסעדות המתמחה בצליית בשרים, Kebabtzidiko (Κεμπαπτζίδικο) הן מסעדות או דוכנים המתמחים בקבב, Ouzeri הן מסעדות שמגישות אוזו בצד מזטים או פירות ים, Mezedopolio מתמחות במזטים, Taverna (ταβέρνα) הינה מסעדה משפחתית קטנה שלרוב מגישה אוכל מקומי, Mayireio - מסעדות ביתיות ו- Estiatorio הן מסעדות שבהן תשלמו בעיקר עבור האווירה והחוויה. בהרקליון (ובכרתים בכלל) תוכלו למצוא כמות נאה של כל אחד מסוגי המסעדות, כי, כפי שכבר אמרנו, היוונים אוהבים לאכול. J

 

תחבורה בהרקליון

התחבורה ברחבי האי מתנהלת באוטובוסים, מוניות, אופנועים, קטנועים ורכבים שכורים. בעיר שלוש תחנות אוטובוס מרכזיות של חברת האוטובוסים Ktel. שתיים מהן ממוקמות באזור הנמל והשלישית בצדה המזרחי של החומה.

 

טיפים למטיילים בהרקליון

אם אתם שוקלים לשכור רכב או אופנוע כדי לטייל ברחבי האי, כדאי שתדעו שני דברים: הראשון, רוב הכבישים באי הינם צרים ומפותלים, דבר שכדאי להתחשב בו אם אינכם נהגים מנוסים. שנית, הקפידו לקרוא היטב את החוזה מול חברת השכרת הרכב (כן, גם את האותיות הקטנטנות J) ולשאול שאלות , במקרה שיש בו סעיף שאינו מובן לכם. לא תרצו לגלות בדרך הקשה שבמקרה של תאונה חלילה אתם צריכים לשלם פיצוי בגובה החוב הלאומי של יוון. J

 

תגובות נעולות