עשרת אתרי הסקי המומלצים ביותר

איש איש וטעמו שלו. יש כאלה שהחופשה האולטימטיבית עבורם היא חוף זהוב וחמים בקריביים, עם קוקטייל ביד, כשהשמש מחממת את גופם. אחרים יעדיפו לתפוס את השיזוף שלהם דווקא בזמן חופשת הסקי, כשהם מזגזגים בין הדגלונים הקטנים בפסגות המושלגות, ושכל מה שרואים מסביב הוא מישורים לבנים צחים. הנה רשימה של עשרת אתרי הסקי המומלצים ביותר לפי סוג הגולשים שאתם.

 

אם כבר מיציתם את אתר החרמון בנווה אטי"ב, עדיין אינכם גולשים מנוסים, אבל המסלולים הירוקים והכחולים העולמיים קורצים לכם, תוכלו לבדוק את האתרים הבאים:

 

  • Банско (Bansco) - במרחק 150 ק"מ מסופיה, בירת בולגריה, במורדותיהם הצפוניים של הרי פירין (Пирин) ממוקמים העיירה ומרכז הסקי הגדול בבולגריה. אתר הסקי כולל כ-75 ק"מ ב-20 מסלולים בדרגות הקושי השונות - 33% מהם ירוקים ו-50% כחולים. המסלולים רחבים ומפולסים כהלכה ומתאימים גם לגולשים מתחילים.חופשת סקי

 

  • Špindlerův Mlýn - עיירת הסקי הצ'כית ממוקמת בצפון צ'כיה, בשמורת הטבע Krkonoše (Giant Mountains). אתר הסקי כולל את בית הספר לסקי הגדול בצ'כיה (SKOL MAX) ואת מתחמי הגלישה Medvědín, Horní Mísečky ,Svatý Petr, Harmony, Labská ו-Stoh. במקום מגוון פעילויות נוספות, חלקן קשור לשלג (כ-Snowboard ו-Sledge Slide), אחרות (כמו דאייה במצנחי רחיפה) יוכלו לעניין אתכם בין גלישה אחת לשנייה. באתר כ-20 מסלולי גלישה - 30% מהם כחולים.

 

 

  • Madonna di Campiglio - עיירה ואתר סקי בצפון-מזרח איטליה. במקום פועל מספר לא מבוטל של בתי ספר לסקי ול-Snowboard. העלייה למסלולי הגלישה מתבצעת ב-5 גונדולות, 12 מעליות-כסא ושני מסועים. האתר כולל יותר מ-140 ק"מ ב-39 מסלולים, 48% מהם כחולים.

 

  • Saas Fee - כשמדברים על סקי, מיד חושבים על שוויץ, וגם כאן, בתחום המסלולים למתחילים, מככב אתר שוויצרי. ככזה, הוא נהנה משלג אמיתי בכל ימות השנה, מבלי להיעזר במתקני ייצור שלג מלאכותיים. באתר כ-100 ק"מ ב-34 מסלולים, רובם מיועדים לגולשים מתחילים ולבינוניים.

 

 

  • Zell am See-Kaprun - האתר האוסטרי מכיל את אזור Maiskogel אשר בזמן החורף הופך ל- Family-friendly skiing areaומאפשר לכם לדדות בצעדי הסקי הראשונים שלכם, מבלי לחשוש שמא נפילה תהפוך אתכם לנלעגים בעיני השאר.

 

אם החלטתם להתקדם קצת ולכבוש פסגות אתגריות יותר, תוכלו לבחור אחד מאתרי הסקי הבאים, אשר מכילים מסלולים שחורים ומיועדים לגולשים מנוסים:

  • Mayrhofen - האתר האוסטרי עם מסלול החראקירי השחור התלול בן 600 המטרים שלו, נחשב למסלול הסקי המסומן התלול ביותר באוסטריה.

 

  • Jackson Hole - אתר הסקי בגבול איידהו-ויאומינג מכיל את המסלול השחור והאתגרי שלו ה-Corbet's Couloir. המסלול בן 150 המטרים מהווה אתגר עבור חובבי האקסטרים מכל רחבי העולם.

 

 

  • Whistler-Blackcomb - אתר הסקי הקנדי הממוקם 121 ק"מ מצפון לוונקובר. מכיל את מסלול הדאונהיל האתגרי שלו, Dave Murray. המסלול כולל 33 פניות, המפוזרות על מעט יותר משלושת הקילומטרים שלו.

 

  • Portes du Soleil - בגבול בין שווייץ לצרפת, מציע לאמיצים במיוחד את ה- Le Pas de Chavanette. המסלול, שאורכו רק קילומטר אחד, אבל גבשושיות השלג הקשיחות שלו (אשר עלולות להגיע לגודל של עד מכונית קטנה) והזווית שלו (40 מעלות) הופכות אותו לאתגר בלתי צפוי ומפתיע, גם בפעם העשירית שאתם גולשים בו.

 

 

  • Verbier - אתר הסקי השוויצרי מכיל את מסלול Chassoure (המכונה גם Tortin). אורך המסלול 2.5 קילומטרים של גבשושיות קרח והוא מציע חוויה למטיבי גלישה ובעלי אומץ בלבד.

 

סקי הוא אחד מתחומי הספורט שבהם לא מומלץ לקפוץ מעל לפופיק, לכן, השתדלו לבחור מסלולים התואמים את יכולותיכם ולא לנסות להפגין גבורה יתרה. זכרו, יש גבול דק בין אומץ לטיפשות, ובמקרה של סקי, "עודף" אומץ שלכם עלול לעלות לכם בעצמות שבורות.

 

 

 

 

 

תגובות נעולות