מלטה - מדינת שלושת האיים

המדינה הקטנטונת הזו, אשר מאחוריה היסטוריה של קרוב ל-7,000 שנה, מכונה לעתים על ידי משרדי הנסיעות: "המוזיאון הפתוח הגדול בעולם", בעיקר מכיוון שהיא מכילה ריכוז גדול של אטרקציות על שטחה הקטן (316 קמ"ר המחולקים לשלושה איים: Malta, Gozo ו-Comino). מיקומה האסטרטגי של Repubblika ta' Malta הפך אותה לאטרקטיבית במיוחד לכיבוש על ידי מדינות שונות בעולם. כיבושים שאת השפעותיהם התרבותיות ניתן לחוש עד היום בארכיפלג הקטן והשליו הזה.

 

קניות במלטה

מבין שלושה האיים, האי Malta ובירת הרפובליקה, Valetta, מהווים את מוקד העניין התיירותי המודרני. לעומתם, האי Gozo, מהווה אטרקציה למי שמחפש להתחבר ללוקל המסורתי והכפרי של המקום. יש לציין כי רוב השופינג הרציני ברפובליקה מתרכז בעיר Valetta, ברחובה הראשי, Republic Street וב- Merchants Street. באי הגדול נמצאות גם העיירות Tas-Sliema (בה רחובות השופינג הם Tower Road ו-Bisazza Street), Bugibba, Qawra, St. Julian (עם מרכז הקניות Bay Street), Paceville ו-Ħamrun. ב- Gozoהאזורים המעניינים הם Marsalforn ו-Xlendi. המלטזים אוהבים מאוד שווקים, ולכן בכל עיירה תוכלו למצוא שוק מקומי קטן ושופע מציאות.מלטה

 

מה כדאי במיוחד לקנות במלטה?

ככל אי, גם מלטה פיתחה תרבות אתנית משל עצמה, ולכן, המזכרות הטובות ביותר מהאזור הן חפצי אומנות מקומית, כמו אגרטלי זכוכית וחימר, חפצי מתכת, סלי נצרים, תכשיטי חרוזים, פסלוני עץ, תחרה וסריגים.

 

אטרקציות במלטה

"המוזיאון הפתוח הגדול ביותר בעולם" כבר אמרנו? אז זהו, שבערך בכל רחוב במלטה יש לפחות מוזיאון, אתר תיירותי או אטרקציה כלשהי, שרק ממתינים לכם שתגלו אותה. הרשימה ארוכה ומעניינת, וכוללת אתרים ככנסיית סיינט ג'ון (במלטזית Kon-Katidral ta' San Ġwann), ארמון הנשיא והפרלמנט (במלטזית Il-Palazz tal-Granmastru), הפארק הציבורי Barrakka (במלטזית Il-Barrakka ta' Fuq), מוזיאון הפולקלור (Period House), טחנת הרוח ב- Xagħra שב-Gozo (Mithna Ta' Kola) ועוד. תוכלו גם לערוך סיור בין היוצרים והאמנים המקומיים ולהתרשם מעבודות מקוריות כמעט מכל חומר גלם אפשרי.

 

בילויים וחיי לילה במלטה

העיירה Paceville נחשבת לאזור הבילויים המעניין והמרכזי של מלטה. בנוסף למועדונים, אחד מסוגי הבילוי הנפוצים באי הוא המסיבות מתחת לכיפת השמיים, בחצרות בתים או בשטחים פתוחים. בנוסף, מאחר שהימורים נחשבים לחוקיים באי, תוכלו למצוא בו מספר בתי קזינו.

 

הפן הקולינרי של מלטה

המזון המלטזי ספג השפעות רבות מכל רחבי העולם ולכן, כל מסעדה שתכנסו אליה יכולה להכיל מנות מלטזיות מקוריות לצד פסטות (השפעה איטלקית), פיש אנד צ'יפס (השפעה בריטית) ועוד. את הסעודה יחלו המלטזים לעתים קרובות במרק Aljotta (מרק דגים עשיר בשום ועגבניות) או ב-Soppa Tal-Armla (מרק ירקות עם גבינת עזים מוקרמת). למנה העיקרית יוגשו דג ה- Lampuki (לרוב מטוגן - Lampuki Moqlija), Bragioli (פיסות בשר בקר מגולגלות בבייקון ופירורי לחם ומבושלות), Timpana (מקרוני אפוי עם רסק עגבניות ובשר בקר) או Pastizzi (מאפה ממולא בגבינת ריקוטה או בשר). לקינוח, תוכלו להתכבד בביסקוויטי Kwarezimal, מקרונים או קנולי.

 

תחבורה במלטה

התחבורה הציבורית במלטה מבוססת על תשתית קווי אוטובוסים ענפה. בעיר שני סוגי מוניות, מוניות לבנות (שאותן ניתן לעצור ברחוב) ומוניות שחורות (בהזמנה בלבד בדלפק המלון או בתחנת המוניות עצמה).

 

טיפים למטיילים במלטה

חובבי האטרקציות והמוזיאונים יוכלו להתחמש בכרטיס Heritage Malta Multisite Pass, כרטיס הנחה אשר מקנה הנחות ב-23 המוזיאונים והאטרקציות שבשלושת האיים.

תגובות נעולות