קלן - עיר בניחוח מיוחד

מבחינה תיירותית, קלן אינה "סתם" עוד עיר בגרמניה, מאחר שהצביון המיוחד שלה הופך אותה לשונה משאר הערים. הפסטיבל הססגוני המקומי, אשר מתרחש בכל שנה באביב, הדיאלקט המקומי הייחודי לתושבי האזור, האטרקציות הרבות שבה, כל אלה הופכים אותה לאחת הערים המתוירות ביותר באירופה.

 

קניות בקלן

ברור למדי שבקלן יש שפע מרכזי קניות וקניונים ששווה לחקור אותם, אולם החוכמה גם כאן היא למצוא את האזורים והחנויות השווים במיוחד. הרחובותHohe Straße ,Schildergasse , Ehrenstraße, Breite Straße והרובע הבלגי, מהווים מקור לא אכזב לשופינג של אופנה צעירה ועכשווית. ועכשיו, לדברים המעניינים במיוחד: מכירים את האו דה קולון המפורסם של 4711? תוכלו לפגוש (ולרכוש) אותו ב-4711 House ב-Glockengasse. בנוסף, בית הקפה-קונדיטוריה-מסעדה Café Printen Schmitz מתמחה בעוגיות ג'ינג'ר ברד בצורות, צבעים וגדלים שונים וכד'.קלן

 

אטרקציות בקלן

קלן מלאה באטרקציות תיירותיות היסטוריות (לדוגמה כנסיית St. Maria im Kapitol ו- Kölner Dom), מוזיאונים (כמוזיאון התרבויות - Rautenstrauch-Joest Museum) וגם בפארקים (למשל, Rheinpark) אבל אם אתם נמצאים בנופש זוגי רומנטי ומחפשים חוויה יוצאת דופן, זה כנראה הזמן לקנות מנעול ולסור לגשר Hohenzollernbrücke. בגשר, המכונה בפי המקומיים "גשר האהבה", נוהגים זוגות אוהבים מכל רחבי העולם להשחיל מנעול ולנעול אותו, סמל לאהבתם הנצחית. הגשר מכיל אלפי מנעולים מעוטרים, עם מילות אהבה עליהם. עוד אטרקציה מתוקה במיוחד יספק לכם Imhoff-Schokoladenmuseum, מוזיאון השוקולד שבעיר. לצד היסטוריה, הסיורים המודרכים במקום מלווים בטעימות, מה שהופך את החוויה למהנה במיוחד. J

 

בילויים וחיי לילה בקלן

אולם הקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית של קלן (ב-Bischofsgartenstraße 1) ובית האופרה, ה- Oper Kölnממתינים כדי להעשיר את עולמכם האומנותי והתרבותי. אם אינכם חובבי הז'אנר, תוכלו ליהנות מאינספור מועדוני מוסיקה חיה, ג'אז, רוק וסגנונות מוסיקה שונים. אם בתי קפה, מסעדות או פאבים עדיפים בעיניכם, גם כאן מככבת קלן עם קרוב ל-3,000 מקומות בילוי. הפאבים המקומיים נחשבים לשם דבר ברחבי גרמניה ואירופה בכלל, ותרבות הישיבה בהם נחשבת לאחד ממאפייניה הבולטים של העיר. באזור Zülpicher תוכלו למצוא מתחם המרכז מועדונים קטנים, פאבים ומסעדות מקומיות ואתניות. עוד בילוי לערב נחמד במיוחד, מספק תיאטרון הבובות Hänneschen שברחוב Eisenmarkt 2–4.

 

הפן הקולינרי של קלן

בקלן גאים מאד בבירה המקומית שלהם, Kölsch, אשר זורמת כמו מים ב- Brauhaus (הפאבים) הלוקליים. ליד הבירה, יוגשו לכם Halver Hahn, Himmel un Ääd (מין פירה מתפוחי אדמה ותפוחי עץ), Flönz (פודינג שחור), Reibekuchen (לביבות מטוגנות מתפוחי אדמה ובצל), Rheinischer Doebbekooche (פשטידת תפוחי אדמה), Sauerbraten (תבשיל בשר בקר מוחמץ), לחם Westphalian Pumpernickel, נקניקיות Halber Meter Bratwurst ועוד. בעיר מתקיימים סיורי אוכל וסיורי אלכוהול אשר תיירים מוזמנים להצטרף אליהם.

 

תחבורה בקלן

התחבורה בקלן מתבצעת במטרו, אוטובוסים ורכבות (U-Bahn ו-S-Bahn). תיירים יכולים לסייר בעיר המישורית הזו כשהם רכובים על גבי אופניים, סגווי או כאשר הם נוסעים באוטובוס קומותיים, אוטובוסי התיירות Hop-On-Off או בנסיעה ברכבת מיניאטורית (Bimmelbahnen). סיורים מודרכים מתקיימים ברחבי העיר על ידי מדריכים פרטיים וחברות. למי שמגיע לעיר בפעם הראשונה, מומלץ לשקול להצטרף לסיור כזה, על מנת שלא לפספס את כל האטרקציות הידועות פחות של העיר.

 

טיפים למטיילים בקלן

החברה המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בעיר נקראת KVB. גם כאן, כבשאר ערי אירופה תוכלו לחסוך ולרכוש כרטיס נסיעה משולב (הנקרא Stunden-Ticket) לפרקי זמן של 24, 48 ו-72 שעות.

תגובות נעולות