אטרקציות בפראג - אילו מקומות אסור לפספס במהלך חופשה בפראג?

פראג, בירתה של צ'כוסלובקיה, ידועה בהיסטוריה הארוכה והסבוכה שלה. חלק גדול מהאטרקציות, המונומנטים ומהמבנים שפוגשים התיירים השוהים בה הינם תוצאה של היסטוריה זו. בעיר אף היתה קיימת בעבר קהילה יהודית מפותחת ומבוססת, שאת שרידיה ניתן למצוא ברובע היהודי שבעיר.

להלן רשימת האטרקציות:

 

מצודת פראג (Pražský Hrad) - נחשבת לאחת המצודות העתיקות והגדולות בעולם. המצודה, הממוקמת ברובע הקרוי על שמה (Hradcany) שימשה בעבר כמקום מושבם של שליטי האזור, וכיום היא משמשת כמשכנו של נשיא צ'כיה. בדומה לחילופי המשמרות בארמון בלונדון, גם כאן טקסי חילופי המשמרות של השומרים בכניסה למצודה נחשבים לאחת מהאטרקציות המקומיות.אטרקציות בפראג

 

גשר קארל (Karlův Most) - המלך קארל, אשר רצה להנציח את שמו, בנה את הגשר המפואר הזה, הפרוש מעל נהר הוולטאבה ומחבר בין שני חלקי העיר, העיר העתיקה (Staré Město) וה"רובע הקטן" (Malá Strana). על הגשר עצ��ו מצויה שדרת פסלים מרהיבי עין, אשר הפסלים בה נוספו האחד אחר השני במהלך שנות שלטונם של שליטי צ'כיה. בשני קצות הגשר מצויים שני מבני מגדלים עתיקים, שאף הם מהווים אטרקציה בפני עצמם.

 

השעון האסטרונומי (Staroměstský Orloj) - מנגנונו של שעון מדהים זה נוצר על ידי השען-אומן Mikuláš Kadaně והפרופ' לאסטרונומיה Jan Šindel בשנת 1410. מספר עשורים לאחר מכן, הוסיף לו Jan Růže alias Hanuš את לוח השנה המעוצב והדמויות המפוסלות. אחת לשעה, בכל שעה עגולה, מגיחות מתוך השעון דמויות סמליות ויוצרות מעין מופע.

 

בזיליקת ג'ורג' הקדוש (Bazilika sv. Jir) - אחד מהמונומנטים המזוהים ביותר עם פראג. נבנתה לפי ההערכה בשנת 880 על ידי הנסיך Bořivoj משושלת Premyslid. שטחה מגיעה כמעט ל-70,000 מ"ר והיא רשומה בספר השיאים של גינס כטירה הרציפה הגדולה ביותר בעולם.

 

למשפחות המטיילות עם ילדים, מציעה פראג מוזיאונים נחמדים כמו מוזיאון הלגו (Muzeum Lega) ב-Národní 31 ומוזיאון הצעצועים (Muzeum hraček) ב-Jiřská 6.

ובלי נקודה יהודית-תרבותית אי אפשר - בביתו של הסופר היהודי פרנץ קפקא ברח' Radnice 5 ישנו מוזיאון קטן וצנוע. שימו לב, זה אינו מוזיאון פרנץ קפקא הרשמי. המוזיאון הרשמי ממוקם ב-Cihelná 2b.

תגובות נעולות