מסע אל תוך הקהילה היהודית בניו יורק

ניו יורק נחשבת לאחת מהערים החשובות ביותר לא רק עבור האמריקאים. יותר מ-700 אלף היהודים המתגוררים בעיר הפכו אותה ל"בירת יהודי הגולה" הבלתי מעורערת. מסעדות כשרות, סופרמרקטים כשרים, אפילו מספר ברים שמוצריהם אושרו על ידי רבנות כזו או אחרת מעטרים את נופה של העיר. לאור זאת אין זה מפתיע כי ביקור בניו יורק עבור התייר שומר המצוות הינו עניין פשוט למדי בהשוואה ליעדים אחרים בעולם. להלן סקירת העולם הקולינארי הכשר של ניו יורק, שיהיה בתיאבון!

 

מסעדות

  • Wolf and Lamb Steak house – מסעדה מצוינת בלב מנהטן (שישה רחובות צפונית לטיימס סקוור), המציעה אוכל כשר מכל הסוגים – בשרים, סלטים, פסטות ועוד. מתאימה לכל אירוע ובילוי, ממפגשים עסקיים דרך דייטים רומנטיים אל תוך הלילה.הקהילה היהודית בניו יורק
  • טליה – אם חשקה נפשכם בארוחה טובה ומשביעה במחיר שפוי, והכל בהרגשה ישראלית לחלוטין (קובי פרץ ברקע, מלצריות דוברות עברית) הגעתם למקום הנכון. כאן תוכלו ליהנות מחזה עוף, שניצל עסיסי ואפילו סטייק מגולגל בלאפה. נשמע טעים? בצדק.
  • מיסטר ברודווי – מסעדה כשרה ים תיכונית בלב לבה של הסצנה הניו-יורקית במנהטן. אוכל משובח, מגוון רחב, שירות נפלא ומחירים סבירים.

 

בתי קפה

גם בתי קפה רבים, בברוקלין ובמנהטן בעיקר, מציגים לראווה תפריט כשר מצוין. בין הבולטים שביניהם ניתן למצוא את "קפה פיספוד" המעולה, המציע תפריט עשיר לצמחוניים, טבעוניים ואף תפריט ללא גלוטן. ב-20 דולר תוכלו לצאת ממנה שבעים ומרוצים בארוחה הכוללת מנה עיקרית, שתייה וקינוח; בית קפה "ישראלי" נוסף - “קפה שלווה" בחלקה הדרומי של העיר (רחוב 13) המציע מנות ישראליות כמו שקשוקה וחציל בטחינה; ועוד.

 

רשתות מזון מהיר

כמובן שגם רשתות המזון המהיר השולטות ביד רמה בעולם הקולינארי הניו יורקי זיהו את הפוטנציאל הכשר והסתערו עליו במהירות. בין הלהיטים בתחום ניתן למצוא את "פיצה בראבו" במנהטן, “פלאפל מעוז" עם ששת הסניפים הפרוסים בעיר; “ברודווי פיצה ירושלים" המציעה, בנוסף לפיצות, עוגות ומאפים ייחודים; ועוד. ראויה לציון גם “זאבאר" באפר ווסט סייד, שנחשבת לאחת המעדניות המפורסמות בניו יורק ומציעה מגוון רחב של מוצרים כשרים החל מדגים, גבינות ונקניקים ועד דוכני אוכל מוכן וקינוחים.

 

ובכן, חברים, בניו יורק לא תישארו רעבים לרגע. אז הקדישו זמן למצוא בין השפע הקולינארי הכשר את המתאים והטעים לכם. בהצלחה וחופשה נעימה!

 

תגובות נעולות