בלגרד - חוויות והמלצות

מאת: ירדן פריד 

אם עדיין לא שמעתם על היעד הזה אז כדאי לכם לקרוא את הפוסט הבא ותוך כדי להזמין כבר כרטיסי טיסה. 

בלגרד בירתה של מדינת סרביה מציעה אווירה תוססת והרבה מקומות בילוי, שופינג, אוכל טוב והכל במחירים זולים במיוחד. הרגשנו מלכים עם 2,500 ש"ח לזוג (=76,000 דינר סרבי, 1 ש"ח = 30.4 דינר) שכלל ארוחות והמון נשנושים במהלך היום, קניות (ולא מעט) והשכרת רכב ליום כולל דלק (נסענו 4 נפשות כך שהמחיר התחלק ל-2).

הפרש השעות – בבלגרד שעה אחת אחורה, מזג אוויר קצת יותר קר מהארץ לחודש פברואר . 


 מלון: Belgrade Inn בית מלון מקסים, רמת השירות גבוהה מאוד, אנשי הצוות מאוד אדיבים ובעלי קוד התנהגות ברור מאוד , המלון מרכזי מאוד , יש מעלית וwifi חופשי , ארוחת בוקר טובה (זה לא בופה אלא הזמנה של סוג אחד של ארוחת בוקר מבין 3 שהם מציעים עם קפה וכוס מיץ תפוזים שסוחטים בשבילך במקום), החדרים יחסית קטנים אבל מספקים , נקי ונעים. 

מוניות: הנושא הזה לא פחות חשוב ממלון מאחר ויש 3 סוגים של מוניות שכדאי לנסוע איתם ולא עם אחרים – מוניות עם כובע ורוד, כחול ושל חברת LUX היתר למיטב הבנתי שייכים לעולם תחתון והמחיר המוצע בהתחלה כנראה לא יהיה המחיר הסופי ועדיף להימנע מבעיות כאלה. כמו כן, אני מציעה לבקש מהקבלה של המלון שיזמינו לכם את המוניות ואתם תציגו לנהג את כתובת היעד , הנהג מפעיל מונה (בערב המונה קופץ מהר יותר -סוג של תעריף לילה) . לגביי מחירים: המחירים מאוד מאוד זולים וממה שווה לנוע עם מוניות , לדוגמא: משדה התעופה למלון וכן גם בחזור עלה לנו 1800 דינר סרבי שזה בערך 60 ₪ וזו נסיעה של 20 דקות-חצי שעה לערך. 

מסעדות: אני חייבת להמליץ לכם על מסעדה מעולה – מסעדת TORO הנמצאת בכתובת Karadordeva 2-4 מרחק של 5 דקות נסיעה במונית –עלות הנסיעה נעה בין 250-300 דינר סרבי שהם בעצם 5-10 ₪ לכיוון המציעה אוכל לטיני אמריקאי מצוין ובמחירים מצחיקים- לדוגמא : ישבנו 4 אנשים והזמנו: בקבוק יין ומים ,3 מנות ראשונות , 2 מנות צ'יפס , 4 המבורגרים ו-2 קינוחים והחשבון יצא 300 ₪ והאוכל היה ברמה מאוד מאוד גבוהה. יש צורך להזמין מקום מראש –ניתן לבצע זאת דרך האתר שלהם : www.torobelgrade.com . בנוסף לכך, המקום מציע בקומת הקרקע אזור קצת יותר תוסס עם יותר מוזיקה , ניתן לשבת שם להזמין קוקטיילים וטאפאסים וליהנות מהאווירה –יש לציין שחזרנו למסעדה הזו פעמיים . 

מסעדה נוספת מצוינת ששמה: Casa Nova שנמצאת במרחק של 4 דקות הליכה מהמלון שהיינו בו בכתובת: Gospodar Jovanova 42a מסעדה אינטימית ונעימה המציעה אוכל בסגנון איטלקי אירופאי וגם כאן אכלנו 4 נפשות , 3 מנות ראשונות ו4 מנות עיקריות וכיבדו אותנו בלחם הבית , שתינו קוקטיילים ומים עם 2 קינוחים ויצא לנו גם בערך 300 ₪ גם כאן אני מציעה להזמין מקום מראש מהארץ אבל הפעם זה יבוצע דרך מייל מאחר ואין אופציה דרך האתר שלהם: casanovaristoranti@gmail.com נא לציין מס' נפשות ושעת הגעה והמתינו לאישור מהם (הם ענו לי באותו היום) . 

מקומות שאסור לפספס! : המקום המרכזי של בלגרד- קנז מיכלאובה אפשר למצוא ברחוב חנויות של מותגים כמו זארה , אייץ' אנד אם, מנגו, נייק , ריפליי וכדומה במחירים מגוחכים , אתם חייבים לבקר בחנות צ'יפס מיוחדת כמו באמסטרדם שנקראת Chips & love- טרי וטעים , מאוד כייף לקחת לדרך ולהסתובב ופשוט ליהנות . 
במדרחוב יש מסעדה-בית קפה שנקראת  Boatike מקום עם אחלה אוכל ומשקאות במחירים סבירים . 

מקום נוסף שאסור לדלג עליו הוא המצודה של בלגרד- מקום יפה עם תצפית מהממת (משתלב נהדר עם הצ'יפס שקנינו כמה דקות לפני כן) .
עוד מקום ששווה לטייל בו הוא הוא רחוב הנקרא סקאדארליה , אזור שאין בו מה לעשות במשך היום- הוא יותר לשעות ערב (פאבים וברים בעיקר) . 

מקום מומלץ לביקור קצר הוא קטדרלה סאבה , מאוד מרשימה מבחוץ, ושווה להצטלם איתה (בעיקר בערב כי היא מוארת מאוד) . 
נובי סאד- עיר השנייה בגודלה בסרביה לאחר בלגרד יפייפיה ותוססת , שכרנו רכב מחברת אוויס מהארץ ונסענו לשם מוקדם בבוקר (רחוקה כעד שעה מבלגרד) , מלאה בחנויות מקומיות ובינלאומיות , המון מסעדות והיא בהחלט הרבה יותר יפה מבלגרד – נסענו ל3 וחצי ימים ומאחר ואין יותר מידיי מה לעשות בבלגרד שווה לעשות גיחה לנובי סאד ליום אחד ופשוט ליהנות ממנה. 

נהר הדנובה המפורסם- קיבלתי המלצות רבות לעשות שייט אך היה קר מידיי ולכן לא עשינו אבל בעונת האביב זה נשמע פשוט רומנטי ומושלם. 
חיי לילה: אין הרבה מה להגיד חוץ מזה שרוב הפאבים המקומיים נסגרים מאוד מוקדם לקראת 10-11 בלילה על כן אני ממליצה להזמין שולחן לשעה 20:00 לערך ואז לצאת לשתות משהו . 

קניות: קניון אוסצ'ה – ממצא ומלא בחנויות מעולות שכולנו מכירים וגם מקומיות, היינו בתקופת סיילים ולכן המחירים היו ממש ממש זולים ולשם השוואה פרטית שלי ראיתי שגם המחירים של הקולקציות החדשות עדיין נמוכות מהארץ יש שם מחלקה של ילדים בקומה העליונה ליד המחלקה של האוכל עם חנויות בגדים וחנויות צעצועים לכל הגילאים –מחירים לא ממש זולים אבל יש מציאות . המלצה על קניון נוסף – דלתא סיטי וצמוד אליו נמצאת החנות הצעצועים הענקית ג'מבו –מגוון גדול במחירים טובים. 

מזג אוויר: אנחנו היינו בתחילת פברואר והתלבשנו חם כמו שאנחנו מתלבשים כאן בארץ והיה מספק ונעים- יש לציין שזו עיר מושלגת ועל כן אני פחות ממליצה לנסוע בחודשים דצמבר-ינואר אלא יותר לכיוון פברואר – מרץ , בכל זאת שיהיה נוח להסתובב בחוץ וליהנות ממה שהעיר מציעה.
תגובות נעולות